Bruk kanaler som treffer, engasjerer og konverterer

Bruk kanaler som treffer, engasjerer og konverterer

Mulighetene er mange – for mange, vil noen si. Kunsten er å finne de riktige kanalene og teknologien for din virksomhet. De som treffer, engasjerer og konverterer. 

For noen er god synlighet på søkesider den viktigste kanaler. For andre er det merkevarebygging gjennom tv, kino og ukepresse som fungerer best, og for butikkjeder kan det være kundeavisen i posten som gir beste resultater. Uansett, det avgjørende er å finne kanalene som virker best for din virksomhet. 



Høgskolen i Fredrikstad bruker mye plass i egne lokaler til å kommunisere med studentene. Leonberg har designet infotavler og dekor for å dele kunnskap, skape dialog og engasjere studentene i sine daglige arbeidsoppgaver.


Slik finner du dine kanaler

En fin måte å kartlegge dine viktigste kanalene, er å gjøre en kundereise i eget hus. På reisen vil du avdekke viktige treffpunkter mellom deg og dine målgrupper. Fokuser på de viktigste – de som treffer, engasjerer og konverterer. Det finnes også gode verktøy som kan avdekke adferd hos din målgruppe og kan gi god informasjon om aktuelle kanalvvalg. 
 

Mange muligheter – mange fallgruver

I en digital verden er det lett å bli overivrig i bruk av kanaler. Faren er at du mister oversikten over ditt eget innhold og kundereisen blir forvirrende og rotete. Mange virksomheter sliter med å oppdatere og vedlikeholde informasjonen på sine egne digitale og trykte kanaler. Nyhetsbrev spres uten mål og mening med nettsider fulle av hull og mangelfull informasjon. Vår anbefaling er å fokusere på kanaler du har ressurser til å håndtere på en god, konsistent og profesjonell måte – over tid. 


La teknologien hjelpe deg

Skal du få full effekt av dine markedsaktiviteter må du sørge for samhandling og integrasjon mellom dine kanaler og dine interne systemer. Sørg for å etabler automatiserte prosesser som leverer relevant innhold til kunden – på rett sted og til rett tid. Åpn opp for dialog. Lag tette bånd. Skap tillit og lojalitet gjennom gode kundeopplevelser.


Innholdet betyr mest

Planer, prosesser og kanaler er viktig og nødvendig for å lykkes. Men Innholdet er det som kan flytte fjell. Innhold som treffer, engasjerer, skaper tillit og konverterer. Bruk ressursene dine på godt innhold og distribuer det gjennom kanaler du vet dine målgrupper bruker.


Kanaloversikt:


Egne eide digital kanaler (inbound) 
  • Hjemmeside
  • Blogg
  • Mobile App
  • E-post
  • SoMe 
  • Videokanaler
  • SEO/Søk 
  • SMS/MMS
  • Infoskjermer

Kjøpte digital kanaler (outbound)
  • Adwords
  • Display (PPC/Programatikk/Performance/Affiliate/Re-targeting)
  • Native content (kjøpt/sponset)
  • Native display
  • Mobil apps
  • Videokanaler
  • SoMo (betalt plassering)

Kjøpte kanaler
  • Fag- /dags- og ukepresseannonse
  • DM
  • Massekommunikasjon (print, tv, radio)
  • Utendørsreklame
  • Digital Signage

Andre kanaler
  • PR
  • Salgspersonell
  • Utsalgssted



Ta kontakt med oss for en prat om hvordan du best kan nå ut til dine målgrupper.

Sveinung Thunæs

Sveinung Thunæs

Web-/interaksjonsdesigner
Send e-post
+47 918 87 802

Vil du vite mer?

Ring oss på tlf.: 69 13 99 99
eller send oss en e-post
Meld deg på nyhetsbrev
leonberg logo center white
Tuneveien 4, 1710 Sarpsborg - post@leonberg.no - +47 69 13 99 99 - www.leonberg.no
Logg inn
All content © leonberg 2016