Samtykke for bruk av cookies
Vi hjelper deg med å etablere en vekstplan basert på innsikt om din virksomhet, ditt marked og dine konkurrenter.
Ta kontakt med oss for et uforpliktende møte og en presentasjon av vår arbeidsmetodikk.
Alt starter med innsikt – uansett hva din virksomhet jobber med. Det kan handle om å avdekke viktige kundebehov, kjennskap til merkevaren og kategoriene, hvor mange som vurdering og konvertering, assosiasjoner, kundereisen, og konkurransesituasjonen. Vi gjennomfører også markedsundersøkelser for å avdekke verdifull innsikt som legges til grunn for valg av strategiske grep.
Segmentering handler om å dele opp markedet basert på ulike kundebehov. Dette øker relevansen og effektiviteten av markedsføringen. Vi er alltid forsiktige med å dele opp markedet i for smale segmenter på bakgrunn av demografi, adferd og holdninger med risiko for å ekskludere viktige deler av et marked. Målgrupper med ulik inntekt og alder kan ofte ha sammenfallende behov.
Valg av målgrupper handler om å velge hvor du skal vokse og vinne nye markedsandeler. Å fokusere på enkelte segmenter og målgrupper skaper større fokus og bedre resultater enn å spre markedsbudsjettet tynt ut over hele markedet. I en strategiprosess avdekker vi hvilke målgrupper som har størst potensial for vekst.
Med ditt verdiløfte forteller du hvordan du kan skape merverdi ved å løse behov og oppgaver på en bedre, smartere eller mer effektiv måte enn dine konkurrenter. For noen kan posisjonering også handle om emosjonelle og sosiale behov som trygghet (Volvo) og sosial status (Porsche), men for de fleste selskaper handler det om å løse funksjonelle behov. Vi hjelper deg å definere ditt unike verdiløfte som skiller deg fra konkurrentene på en meningsfull måte.
Smarte strategiske mål er spesifikke, målbare og oppnåelige, og har en beviselig sammenheng mellom mål og ønsket resultat. For eksempel kan forbedret vurdering av et produkt ved hjelp av gode anmeldelser og kundereferanser øke konverteringsgraden, som igjen fører til økt omsetning og nye kunder – som er det ønskede sluttresultatet.
En helhetlig markedsplan med årshjul gir oversikt over aktiviteter og prioriteringer gjennom året, og støtter opp under de etablerte, smarte og strategiske målene som er satt. En god markedsplan sikrer måloppnåelse på kort og lang sikt gjennom merkevarebygging og kampanjer.