F**k reklame. Zoom ut og ta først noen strategiske valg før du legger planer for din merkevarebygging, kommunikasjon og distribusjon. I denne bloggen deler vi vår kunnskap og erfaringer om å skape kort- og langsiktig vekst gjennom innsikt, strategi og taktikk.
Publisert 15.09.2023
Det samme gjelder 95% av markedet som til en hver tid ikke er i en kjøpssituasjon for ditt produkt. 95:5 loven om markedsføring snur alt på hodet og forteller deg hva du bør gjøre for å skape langsiktig vekst blant mette sovende kunder.
Publisert 12.09.2023
En sentral del av din markedsstrategi bør handler om utvikling, investering og bruk av unike merkevarekoder – for å bli sett, gjenkjent og husket av flere mennesker når de kommer i en kjøpssituasjon.
Publisert 03.09.2023
Vi i Leonberg Reklamebyrå mener det «brennes» altfor mye penger i form av for forsiktig grunnprising, store rabatter, unødvendige kampanjer, store nedsalg og paniske prisreduksjoner. Effekten av denne type «feilprising» vil føre til at selv om omsetningsutviklingen ser sterk og god ut, så triller ikke pengene helt ned på resultatlinjen (Ebitda).
Publisert 28.08.2023
Alle merkevarer er forskjellige i form av sitt navn og sin unike profil og identitet. Utover det er konkurrerende merkevarer svært like med tanke på funksjonalitet og egenskaper, og har som fellesnevner at de stort sett dekker samme behov for å få utført en jobb.
Publisert 10.09.2023
Den mest effektive måten å skape vekst på er ved å øke merkevarens mentale og fysiske tilgjengelighet i et marked. Merkevarer med høyest mental (salience) og fysisk tilgjengelighet blir husket, gjenkjent, funnet og valgt av flest potensielle kunder i ulike kjøpssituasjoner.
Publisert 01.01.0001
- Reell vekst vil ofte kreve en betydelig endring, skriver byråleder Trond Gudbrandsen i Leonberg Reklamebyrå.
Publisert 28.02.2023
Det er fort gjort å blande sammen de to betegnelsene når man omtaler et produkt eller en virksomhet. Sannheten er at de beskriver to vidt forskjellige egenskaper.
Publisert 28.02.2023
Det skjeve tårnet i Pisa står fortsatt oppreister fordi det er designet basert på vitenskap om gravitasjon - ikke basert på lykke og fromme. Men hva kan merkevarer lære av dette. Les mer om vitenskap og etablerte lover om markedsføring som faktisk bidrar til å skape vekst.