Leonberg-logo-ikon_orange
Leonberg_reklamebyra

Samtykke for bruk av cookies

Vi benytter cookies til å samle og behandle opplysninger av din bruk av nettstedet for å forbedre brukeropplevelse, og for å vise deg relevant markedsføring på andre nettsteder, som Google, Bing, Facebook, LinkedIn og Youtube.
 
Godta
Avslå
Innstillinger

Søkemotorannonsering SEM

Google og Microsoft Ads søkeannonsering

Søkemotorannonsering (SEM) er et effektivt verktøy for virksomheter som ønsker å oppnå vekst. Her er flere grunner til hvorfor SEM kan være en avgjørende del av en vekststrategi.

Be om tilbud på annonsering

Søkemotorannonsering (SEM) tilbys på flere plattformer som spesialiserer seg på søkemotorer. De største og mest kjente plattformene inkluderer:

Google Ads

  • Markedsleder innen søkemotorannonsering.
  • Annonsene vises på Google Search, Google Display Network, YouTube, og partnernettsteder.
  • Tilbyr ulike annonsetyper, inkludert:
    Søkeannonser: Vises på toppen av søkeresultatene.
    Shopping-annonser: For e-handel.
    Display-annonser: Bannere på ulike nettsteder.
    Videoannonser: På YouTube.
    Appkampanjer: For å promotere apper.
  • Avanserte verktøy for målretting basert på søkeord, geografiske områder, demografi, og mer.

2. Microsoft Ads (tidligere Bing Ads)

  • Annonser vises på Bing, Yahoo, og partnernettsteder.
  • Mindre konkurranse enn Google Ads, ofte lavere klikkpriser (CPC).
  • Når en målgruppe som primært bruker Windows-økosystemet og Edge-nettleseren.
  • Gode integrasjonsmuligheter med Microsofts produkter, som LinkedIn.

6. DuckDuckGo Ads

  • Retter seg mot brukere som ønsker personvern.
  • Rekkevidden er mindre, men målgruppen er spesialisert og har høy interesse for sikkerhet og anonymitet.
  • Annonser distribueres gjennom samarbeid med Microsoft Ads.

Ecosia Ads

  • Søkemotor som fokuserer på miljøvennlige initiativer.
  • Annonser distribueres gjennom et partnerskap med Microsoft Ads.
  • Målgruppen er brukere med interesse for bærekraft og grønn teknologi.

Disse plattformene kan brukes enkeltvis eller i kombinasjon for å dekke globale eller lokale markeder, avhengig av målgruppen og virksomhetens behov.