Start derfor året med en strategiplan bygd på verdifull innsikt om ditt marked, din virksomhet og dine konkurrenter. Så blir vi sammen i stand til å utvikle kommunikasjon, reklame og kundereiser som gir resultater.
• innsikt om markedet
• segmentering
• valg av målgrupper
• merkevareidentitet
• valg av posisjon / verdiløfte
• smarte strategiske mål
• markedsplan og gjennomføring
• 360° markedsføring
En god strategiplan må på plass før du kan gjennomføre dine taktiske tiltak. Hvordan skal du ellers vite hva du skal gjøre, og hvilke mål du skal nå?
Planen skal være tydelig og enkel å forstå for alle i virksomheten – og aller helst få plass på en A4-side.
Unngå å ha for mange planer og et hav av gode intensjoner og mål. Resultatet blir ofte at man mister fokus og ender opp med en plan der resultatene uteblir på alle områder.
En markedsplan deles i tre faser:
Innsikt
- Om virksomheten og markedet
- Segmentering
Strategi
- Valg av målgrupper
- Posisjonering / verdiløfte
- Branding (personlighet og egenart)
- Smarte strategiske mål
Taktikk
- Produkt
- Pris
- Distribusjon
- Kommunikasjon
La oss komme i gang med din plan.
• innsikt om markedet
• segmentering
• valg av målgrupper
• merkevareidentitet
• valg av posisjon / verdiløfte
• smarte strategiske mål
• markedsplan og gjennomføring
• 360° markedsføring
Les om de fem viktigste strategiene for å skape vekst.
Fem viktige strategier for å skape vekstLes mer om å skape vekst
Slik skapes vekstVi forteller deg gjerne hvordan vi sammen kan bidra til å skape vekst for din virksomhet.
Forskning utført av Ehrenberg-Bass Institute of Marketing Science ved Oxford Universitet i Australia slår fast følgende om The Double Jeopardy Law for å skape vekst.
Lær mer
Denne metodikken er veletablert blant virksomheter over hele verden, og startet med Neil McElroys memo fra 1931, som handler om diagnostikk, strategi og taktikk.
Lær mer
«Any idiot can do the short term. Any idiot can do the long term. The trics is to do both»
– Hugh Johnston - CFO Pepsi.
Lær mer